Narrowcasting

Al eens nagedacht over narrowcasting? Narrowcasting is ideaal om een specifieke doelgroep op het juiste moment te bereiken. Ook bij BenedenBoven zetten we voor verschillende opdrachtgevers narrowcasting in. Benieuwd of narrowcasting iets voor jou is? Lees dan even verder.

 

Wat is narrowcasting?

Met narrowcasting (smal) kun je, je in tegenstelling tot broadcasting (breed) richten op een vooraf te definiëren groep. Bij narrowcasting wordt passende informatie (hetzij in tekst, beeld of video) namelijk getoond op beeldschermen op een specifieke locatie. De locatie hiervan kan flink variëren. Je kunt het inzetten op kantoor, bij de receptie, in de showroom of op een beurs. Zo kun je b.v. bij de Mc Donalds de bereiding van je bestelling volgen.

 

Hoe zet je narrowcasting in?

Je kunt narrowcasting inzetten voor verschillende doeleinden. Narrowcasting is geschikt voor:

Interne communicatie

Bij grote organisaties is narrowcasting een goed middel om bedrijfsnieuws met medewerkers te delen. Op de schermen kun je bijvoorbeeld het broodje van de week of een nieuwe medewerker introduceren.

Het delen van informatie

Ook is narrowcasting zeer geschikt om bepaalde informatie met je doelgroep te delen. Zo deelt de NS in treinen en op stations actuele reisinformatie met haar reizigers. Ook kun je de opbrengst van de zonnepanelen op het scherm tonen. Maar ook aan de gasten op de camping kun je bij de receptie het weerbericht en leuke activiteiten in de omgeving laten zien. "Zo toon je altijd actuele informatie én bespaar eventueel kosten op drukwerk."

Productpresentaties

Narrowcasting is ook perfect om je producten te tonen. Op de digitale displays kun je nieuwe producten onder de aandacht brengen, acties en aanbiedingen uitlichten.

 

Narrowcasting wordt volledig aangepast aan jouw huisstijl en kleuren en kan binnen een dag al op jouw TV-schermen draaien. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!